Stress: hoe ga je ermee om? Wat zijn de symptomen?

Stress koppelen we niet langer enkel aan onze werksituatie, ook in het dagelijkse leven kunnen we in situaties belanden die stress veroorzaken.

Het halen van bepaalde doelen zorgt voor stress. Vooral als het blijkt dat we de vooropgestelde termijn niet zullen halen, gaat ons lichaam reageren. We ademen sneller en dieper, onze spieren spannen zich op, we zijn super alert en staan op scherp, waardoor we meer gespannen geraken en stress gaan voelen. Er wordt een overlevingsmechanisme in gang gestoken.

Stress is op zich niet slecht. Een beetje gezonde stress zorgt ervoor dat we zin hebben in een volgende uitdaging.

Voel je je echter verslagen en lusteloos door stress? Laat ons je dan helpen!

Meer leesvoer over stress

  • Meditatie vermindert stress: een grote studie door de onderzoekers van Coventry University in Engeland en de Radboud Universiteit te Nijmegen geeft ons meer inzicht in de wetenschappelijke kant van dit verhaal.
  • Ben jij een stresskip? Geen leven zonder stress, zoveel is wel duidelijk. Maar waarom is de een veel stressgevoeliger dan de ander? En waarom ontstaan sommige stresskippen al in de dop? 
  • Herken stress ook fysiek: heb je tintelende vingers, ben je doodmoe wakker of heb je een slechte weerstand? 
  • Je hebt stress... en STRESS: hoeveel stress kan een mens aan?

Hoe kan Itam je helpen?

Particulier? Volg een basistraining Mindfulness 
Bedrijf? Help je medewerkers via ons 'Mindful@Work' programma.

Mail naar info@itam.be of bel naar +32 9 387 00 45 voor meer info.